Ny formand, ny koordinator og ny udviklingsstrategi i LAG Sønderborg-Aabenraa

”Nu er den nye LAG Sønderborg-Aabenraa kommet rigtig godt i gang”, fortæller Andreas Carstensen fra Hellevad, der er ny formand for foreningen, og fortsætter: ”Vi glæder os til at modtage ansøgninger om økonomisk støtte til en masse spændende projekter, der kan være med til at udvikle vores lokalområde både kulturelt og erhvervsmæssigt. Og så håber vi, at mange unge vil søge LAG-midler.”

 

I den kommende projektperiode – 2023-2027 – har LAG Sønderborg-Aabenraa godt 3 mio. kr. til rådighed pr. år til projekter, der opfylder foreningens udviklingsstrategi og indsatsområder, som kort fortalt går ud på at udvikle:

 

• Fremtidens erhverv i landdistrikterne
• Natur og Kulturoplevelser
• Fællesskaber og bosætning

 

Andreas Carstensen fortsætter: ”På foreningens nye hjemmeside kan man finde foreningens udviklingsstrategi og læse meget mere om mulighederne for at få støtte til projekter fra LAG Sønderborg-Aabenraa.”

 

LAG Sønderborg-Aabenraas nye koordinator hedder Connie Mark Skovbjerg. Connie er landdistriktskoordinator i Sønderborg Kommune, som vandt EU-udbuddet om koordinatorstillingen.

 

Connie Mark Skovbjerg fortæller: ”Opgaven som LAG-koordinator virker som en naturlig forlængelse af mit job som landdistriktskoordinator i Sønderborg Kommune. Jeg ser muligheder og kender lovgivningen på landdistriktsområdet samt alle landsbylaug og mange af ildsjælene i Sønderborg Kommune. Katrine Callesen (landdistriktskoordinator i Aabenraa) og jeg har allerede nu et godt samarbejde og jeg ser frem til at komme rundt og snakke med projektansøgere i de to kommuners landdistrikter. Interesserede kan kontakte mig på 2441 0942.”

 

Ansøgningsfristen for at søge støtte fra LAG Sønderborg-Aabenraa er den 10. september 2023. Connie Mark Skovbjerg har allerede nu kontakt med projektholdere og håber, at endnu flere vil benytte sig af mulighederne for at søge projektfinansiering via LAG.

 

Besøg hjemmesiden her, hvor der findes nyttige oplysninger for projektansøgere.